Friday, April 8, 2011

Awas Telur Tiruan

sumber Kosmo online

Wah! Sekarang ni bukan saja baju,kasut dan henpon yang ada tiruan made in china.Telur pun ado....Semalam mom terbaca mengenai kewujudan telur tiruan di Pulau Pinang dalam newspaper Kosmo.Menurut sumber telur tiruan tu di perbuat daripada bahan-bahan kimia yang memudaratkan manusia. Telur tiruan tu memang sebijik dengan telur yang tulen.Tengok gambar kat atas tu .. macam mana nak bezakan ?? Entah dah berapa lama telur-telur tu berada di pasaran kan. Dekat penang je ke yang ada. Pun kita tak tau juga kan. Semoga masalah ni dapat diselesaikan dengan segera la.

Risau ni sebab mom sangat suka telur.Hari-hari mesti ada masakan yang menggunakan telur. Siapa la manusia yang hanya memikirkan keuntungan je tu ye sampai terfikir buat telur tiruan.Kalau tak memudaratkan ok la jugak. Macam-macam ada la sekarang ni.


Ps- Mom & a Journey Called life blog is made in MALAYSIA .









5 comments:

kakyong said...

ini telur dari cina tu kan..??

Anne said...

ya kak yong.macam-macam ada sekarang ni yang made in china punya.hahaha

Haryati Molly @ Tunung said...

Anne, ikut rumors suda lebih 2 tahun ooo tu telur ada di pasaran Malaysia.

Saya pun risau juga ni sbb telur salah satu makan harian kami..

Anne said...

sama la kita tunung.Telur tu mana boleh miss.mesti ada.

Yati said...

Sape yang buat telor tiruan ni memang terer. Pelik betul, kulit telor tu, camana la dia orang boleh buat sebijik rupanya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails